måndag 1 augusti 2011

Mitt liv är planerat.

 Pappa bakar sin jättegoda blåbärspaj, mamma är i bastun och jag sitter här och kollar lite Teen mom.

 Har suttit och planerat mitt liv. Mitt drömliv. Jag vet att jag kommer få jobba för detta, för det kommer inte vara billigt och inte heller lätt för mig och människorna omkring mig. Jag kan ändra mig. Men det är två år kvar, och två år är inget om man tänker på hur länge jag kommer vara på denna jord.

Sommaren 2012 - Jobba och bo i England.
Sommaren 2013 - Leva en sommar full av fest, jobb och chill som nybliven student.
Hösten 2013 - Flytta till östra Australien för jobb och IELTS- programmet. (Om inte detta går, stannar jag i Finland och jobbar och går IELTS- programmet)
Sommaren 2014 - Spendera min sista sommar hemma i Finland. Så länge dit ännu, att jag har ingen aning om hur min ekonomi ser ut, om jag måste jobba eller kan ströva omkring och bara var.
Hösten 2015 - Mitt nya liv börjar. Slipper in på University of Sussex, hittar en perfekt roommate (ojoj, så jag hitta en bra sida idag!), studera, festa, lära känna nya människor, blir en britt.

Siktar på detta, samt en solsemester med vänner, London och Amsterdam. Jepp, pengar behövs. Så jobb kommer försöka fås, och pengar sparas. Australien dock, tror jag realistiskt kommer förbli en dröm. Hoppas kan jag alltid ;) Och det är länge kvar ännu så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar