torsdag 9 juni 2011

Hemma från Stallören

 Hängde igen i några timmar i Stallören, påvägen dit höll jag på att köra över en död ekorre.

 Satt idag och fundera lite på hur människor är på stranden. De finns pinnsmala, vältränade, mulliga, hälsosamma och överviktiga. Men hur mycket ser man egenligen på människor utseende på stranden? Att gå och simma med en topp på för att inte visa magen, väcker uppmärksamhet mera än om du far och simma med din bikini. Alla personers kroppar är olika, och jag tackar högre makter för det. Hur du än ser ut, är det självförtroendet som lyser igenom, och sist och slutligen är det det människor se. Du är unik, du är vacker. Jämför dig inte med andra, tänk inte "Om min midja vara lite smalare, om jag hade litet större bröst".

 Påsamma gång, skall man inte glömma bort sig själv, motion och hälsosam mat är viktigt, men att ta en glass på stranden gör inte dej smällfet, och en dag utan motion förstör inte kondisen. Detta med kesäkunto, hur patetiskt är det inte? Visst är det snyggt med vältränade kroppar, och bikinin är en del av motivationen för att träna. Men, tränar man bara för att se ut bra för andra, är det lika bra att inte träna. Vad är viktigare, att träna sig stark och äta ingenting för att "få en bra kropp", eller äta hur du vill, träna måttligt och inte behöva tänka på vad du gör hela tiden?

 Jag anser, för de första att träning och hälsosam mat är viktig, för att man skall bra, inte för att se bra ut. För det andra människor blir attraherade av är dessa människor som har självförtroende, vågar stå ut och har en unik personlighet. Så nu alla, pinnsmala eller överviktiga, sätt på era badkläder och spring till närmaste strand!

 - Oj, vilket roligt inlägg. Här får ni lite min syn på kroppskomplex, har själv försökt med kesäkunto 2011, håller en dag, sen orkar man faktist inte bry sig.

 Nu skall jag ut och köra med min käraste. Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar