söndag 12 juni 2011

Paulina kan

 "Aah, söndag jag får sova länge". Men nej, då blir jag väckt klockan tie, Paulina du har en elev. Strittar upp från sängen, kastar kläder på, springer ut, river mig på grinden och kommer till stallet. Ingen är där. Då var dom efter Vili, men iaf. Detta har hänt tidigare också, men då var jag inte ens i Horsbäck. Sedan höll jag lektionen, blev 10€ rikare samt några genanta topics rikare. Mamma satt och prata om mig att "Kanske ni har krabbis då, nej Paulina är anstädnig, VA ÄR DU 17, jag trodde du var 18,19 men då så, ajaj dom är aldrig i stallet, åldern att börja jaga pojkar har kommit, eller har du kanske fångat en". Jag gillar faktist inte vuxnas sällskap ibland, speciellt inte halv okändas. Men who cares, jag höll pokka (mitt hundronde sånt här samtal, första gången jag inte börjar stor grina) och fick pengar. Och stå ute i värmen och pina småbarn ;)

 Nu skall jag traska ut. Och sova. För imorgon är det jobb igen, och jag är trött som fan. En jaksaa, haluan rannalle. Tai en mä tiedä, haluan vaan nukkuu, ja olla auringossa. Ehkä jäädäisin kotiin tänään.

Uppdatering: är den ända hästmänniskan i kretsarna som sitter hemma. Tävlingar i Broby, skulle gärna vara där men är faktist så sjukt trött. Miku i Kerava, vägrade vakna tidigt. Sorry dudes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar