fredag 22 juli 2011

Jag vill börja igen.

 Bara för att skriva ut små texter om tankar, citat, och lite vad mina dagar har gått ut på. Jag vill inte dela mitt liv med alla, de som läser bloggen vet så gott som vad mitt liv går ut på. Men, när något större händer vill jag skriva ner det. Jag vill dela med mig citat, jag vill dela med mig sånger.


"En bästavän är någon som vet allt om dig, och fortarande tycker om dig." http://balettsko.blogg.se/

 Medan jag säger det här citat undrar jag, så många vet så mycket om mig för jag öppnar mig för många, snabbt. Men vem vet allt? Jag tror, kanske eventuellt en vet allt om mig. Och tycker fortfarande om mig. Just nu dock, är hon ett par timmars flygresa borta. Och nej, vet inte allt för att jag inte kunnat prata med henne. Annors, vet mina närmsta vänkrets allt, men det är inte många jag ringt till från England, bara för att jag skulle kunna ringa hem och gråta över en spanior. (Patetiskt atm, men fan det var skönt att prata med någon som bara skrattade)

 Men igår igen skedde det, striden med pappa om vad jag vill, och vad han vill. Jag kommer hem, nämner att en vän vill ha mig med och bungy-jumpa. Han sa genast nej, utan att tveka. "Jag skulle ha gjort det i din ålder, men du får inte. Du är vårt barn." Ska jag erkänna en sak nu? Jag har aldrig vågat, men nu fan. Nu vill jag, bara för att visa pappa "Se var jag är, jag klarar det. Och jag bryr mig faktist inte vad du tycker just nu" Inte så stor sak, så börjar vi prata om England igen. Den här tvisten har vi minst 1 gång per vecka, men igår blev jag faktist urföbannad. Gick iväg och sade att om inte Englands universitet duger för dej, ja så blir det Ryssland för mig. Jag är så grymt elak, jag vet. Han bryr sig om mig men har jag lärt mig någonting under min livstid, så är det att följa sig själv och sina drömmar. Den enda man egentligen behöver lyssna på är sig själv, ta in viss kritik från andra men annors. 

 Kan ge er en sång nu. Bara för att jag är kär. Han som sjunger i början, "you cast a spell on me, on me", Nathan Sykes. Uh mama, het, britt, småcrazy, och 17 år. Marry me. Före jobbet kan jag trotta in en lista över mina kändis-crushes som jag aldrig haft, dom kommer först nu! 


1 kommentar: