lördag 9 april 2011

Jag drar till mig utlänningar

 Jag var ju till Helsingfors igår, på en mini shopping runda. Kom hem med en ny plånbok, topp och ett nytt halsband. Var ganska trevligt.
 Nu skall jag komma till det inressanta. Detta händer när vi just ska far från Mäkkärin. Hör hur dom sitter och pratar om oss på franska. (Miku berätta senare vad dom sa)
Random fransman; - Olet kaunis.
Jag: - Kiitos! Are you from France?
RF: Yes, mutta puhuu suomea vaan!
Jag: I dont speak Finnish
RF: Puhuu suomea vaan
Jag: Jag pratar svenska, inte finska.
RF: Ouh .. Olet seksikäs
Jag: (grinar till) Haha, kiitos.

Samma sak händer i tåget på väg hem. Fast det var invandare då, fyra stycken. Som sitter och svär och berättar hur vackra vi är, på ett mycket avtändande sätt. Ja, så är vi eventuellt för evigade på deras telefoner, men sa nog till dom att ni tar fan bort bilden!


Vad är det med mig och utlänningar? Gah. (Fast, inte har jag någonting emot fransmän)
Sedan avslutades kvällen med en en och en halvs timmes runda runt Karis. Very nice indeed.

Älskar min nya hårfärg.

Maten på italienskan bl.a.




Nu får ni äntligen lite videon. Nu drar jag till stallet.


4 kommentarer:

  1. du e bara så het min vän ;)

    SvaraRadera
  2. trevligt :D
    prata fransmannen med DEJ? :o

    SvaraRadera
  3. P: hhahaha. Så är det nog. Not.
    E: Nå kyllä! Tror int har märkt att jag var minst 3 år yngre än dom ..

    SvaraRadera